BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, November 1, 2011

tentang kawan : sahabat :

masih lagi dalam mood gile nak buat n nak tulis blog..ada orang cakap, bila buat blog leh tulis macam2 sbab ni blog kita tk salah nk tlis pape pn so aku tulis laaa.. malam ni nak tulis tentang maksud sahabat , kawan , kawan baik ..mungkin sekali baca lebih kurang je tu kot tpi bagi pahaman sikidal ni die plik skit, die tgk lain..





alhamdulillah, selama 24 tahun lbih aku bernafas ni aku da jumpa macam2 perangai kawan,  ada yang  ( + ) , ada yang ( - ) tapi tu semua aku ambik..aku pon bukannya kwan yang terlalu baik sbb kadang2 ada jgak aku buat kwan aku terasa  dengan kata-kata 'JUJUR' mulut ku ini n kedegilan ku ni, asyik nk menang je klo bertekak... ada beberapa maksud kawan atau sahabat yang aku paham sendiri, tk di ajar di dalam kos ESTATE MANAGEMENT mahu pun LAND SURVEY 

  kawan ketika aku senang

  - maksud die ketika aku ni ada sesuatu yang orang lain tkde, ( tapi apa yang aku ada tetapi orang lain tkde eh? mmm ?? ) mula lah ramai yang jadi kawan aku, puji hensem la, baik la , TINGGI la.. aku tau tpi takkan aku tk nk kawan plak kan, so layan kan jela..selagi aku lh bagi apa yang aku ada aku akan bagi tpi aku  paling tk suka  bila diorang ada sesuatu pastu makan sorang2..yang jenis kawan macam ni memang aku ada ramai :) 

 kawan ketika aku susah n senang 

 - maksud die aku rasa semua da tau kot..maksud die ni lah kawan yang selalu ada di waktu senang atau di waktu aku susaaa..kawan yang banyak tolong aku..mungkin aku ni jenis bergantung kepada kawan sgt kot tpi percayalah kepada kawan-kawan ku  "JASA KAMUU TIDAK DAPAT KU BALAS N AKU AKAN INGAT SAMPAI BILA-BILA" . tapi series memang aku perlukan sahabat dalam hidup ku ini, sampaikan nak pegi dating pon aku ajak kawan, oh alangkah tk romantiknyer sikidal ni.. :) 

 kawan entah pape ? ( tk tau nak bagi tajuk pe kt kawan jenis macam ni ) 

 - ada sesetengah orang bila da kapel da mula jauh drpda kawan baik . besela bila da start bercinta AWEK kata A kita pun A lh jgak walaupn bnda tu C, apa yang kawan cakap kita cakap semua slah. kalo dulu selalu je berbalas komen dalam FB tpi semnjak da kapel ni berbalas komen ngan AWEK die  jela. Mesej pon jarang balas, TAKDE kredit katanye tapi leh plak bergayut dengan AWEK 24 jam. ( mungkin FREE CALL kowt!!  ) tpi aku alhamdulillah walaupn da lama kapel ( bukan nk promote aku ni da lama kapel eh ) tapi aku tk pernah tinggalkan kawan2.. kalo buleh aku cuba seimbangkan kawan baik n cinta. Ada setengah orang bila terlalu taksub dengan cinta mula hanyut sehingga lupa kawan-kawan tapi aku percaya kawan-kawan aku tk begitu :)  ( ayat sedap hati ni bos ) :) 


p/s :  eh, ke dah lari tajuk ni apa yang aku tulis ni? lantaklah sikidal, ni kan blog kau. n tkde orang baca pon :)



"semua kawanku adalah kawan baik ku.inshaallah"









2 comments:

rumahburuk said...

aku tergolong part mne ek??hahahahhaha

Mir said...

so swettt..that y i love u :) -mir